środa, 5 czerwca 2013

Firana mobile photography czyli foto masakra


Pod koniec maja świat obeszła informacja że "Sun-Times” zwolnił wszystkich 20 zatrudnionych fotoreporterów, a pozostałych pracowników przeszkolił z podstaw fotografii iPhonem. Po krótszej sesji z wujkiem google potwierdziłem tą informacje, która niestety nie okazała się "trollingiem".

"Wszystko ma swoje wady i zalety niestety" jak niegdyś śpiewał Kaliber44. A więc........

Zalety

  • Czasem ograniczenie siebie daje świetne efekty artystyczne. 
  • Brak profesjonalnego aparatu zmusza do skupienia się na kompozycji, oświetleniu itp.
  • Zdjęcia można opublikować w jeszcze szybszym tempie. Nie potrzeba do tego komputera.
Wady

  • Koniec pewnej epoki. Już kolejnej, najpierw był koniec fotografii analogowej, teraz koniec profesjonalnej fotografii reporterskiej.
  • Wydaje mi się, że coraz częściej w prasie będę widział paskudny filtru z INSTAGRAM-U.
  • Koniec etatu dla fotografów.
Pewnie wad i zalet mógł bym znaleźć więcej. Nie można brać tego na poważnie. Zdjęcia z komórek są w prasie jak i w naszym życiu od dawna. A jak na razie nie było masowych zwolnień. Nawet jeśli w redakcjach nie będzie etatowych fotografów, to w wielu sytuacjach gazeta będzie musiała zatrudnić takowych na zlecenie. 

Idąc za trendem sam wykonałem dziś kilka zdjęć telefonem. Niestety na smartphone z jabłuszkiem mnie nie stać więc musicie się zadowolić tymi wykonanymi nokią Asha302. Wybaczcie mi ale nie mogłem się przemóc więc są one surowe, nie mają nałożonego żadnego modnego filtru z piccass-y czy wyżej wspomnianego instagram-u.
Ja pod hacjendą zażywam kąpieli słonecznych na tle suszących się ręczników. 
Genialna akcja promocyjna płyty Daft-Punk w warszawskim Metrze. Więcej o samej płycie w wpisie Daft Punk "wracamy do korzeni"


Napis na tabliczce mówi sam za siebie.


Drewniany model Synagogi wysadzonej przez hitlerowców po upadku powstania w getcie. Instalacja znajduje się na wysepce między jezdniami Alei "Solidarności", w pobliżu Metro Ratusz Arsenal. Warto zajść i poczytać tablice w środku.
Sweet fotka dla mojego taty.

Bluza w jakimś sklepie w złotych tarasach. Ciekawe co by powiedziała nauczycielka chemii gdybym w takiej przyszedł na sprawdzian z tablicy Mendelejewa. Oczywiście nie mając nic pod spodem.








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz